tisdag 22 september 2009

Choklad- kokoskakor

Det är ett jättebra recept som jag haft länge och jag har bakat dessa många gånger. En av mina favoritkakor.
Ca 55 stycken

200 g margarin
2 dl strösocker
3 dl vetemjöl
4 dl kokos
3 msk kakao
1 tsk hjortonsalt
1 äggula

Ugnsvärme - 175 grader
Blanda alla ingredienserna och arbeta ihop till en deg. Dela i sex bitar och rulla ut till länger (fingertjocka). Lägg på bakplåtsklädda plåtar och platta till dem lätt.
Grädde i ca 12 minuter.
Om de flyter ut lite ojämnt, så ta en kniv och för in kanteran försiktigt genast när de är gräddade. Skär i snitt och låt kallna på plåten.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag heter Therese och går en journalistiklinje på gymnasiet. Jag och några kompisar tänkte presentera varsin bloggare på pennstorm.se - den öppna redaktionen. Vem som helst kan publicera texter på pennstorm och vem som helst kan läsa dem. Eftersom jag är väldigt bakintresserad så tänkte jag att det vore kul med en bakblogg. Jag skulle därför vilja intervjua dig på något sätt, gärna via mail. Det kommer ju att vara jättebra publicitet för dig så du har allt att vinna på det och så vore det väldigt snällt också :)
    Våran deadline är tisdagen den 29 september så det vore bra om du tog kontakt med senast den 24 september så att jag kan maila intervjun, du hinner svara på den och jag hinner skriva artikeln. Min mailadress är tessiie_@hotmail.com
    TACK PÅ FÖRHAND! :):):)

    SvaraRadera