fredag 27 februari 2009

Ost och skinkbullar

Vill man ha något gott med sig på utflykten rekommendera jag dessa goda bullar med ost och skinka.

Ca 20 stycken
Deg
150-200 g margarin
4 dl vetemjöl
250 g keso, feta/oliv
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
Fyllning
200-300 g rökt skinka i tunna skivor
greveost i skivor
ägg till pensling

Fördela margarinet i mjölet. Blanda i keso, salt och bakpulver. Rör ihop till en smidig deg. Låt den stå en timme innan den kavlas ut. Det går bra att göra degen dagen innan och förvara den i plastpåse i kylen.
Kavla ut degen som en rulltårta och lägg på skinka och ost. Rulla ihop från långsidan och skär upp i bitar som läggs på bakplåtsklädda plåtar.
Grädda i 200-225 grader i ca 18-20 minuter.



1 kommentar:

  1. Halloj Lill-Ingrid! Jag testade ditt recept på skinkbullar igår och jag måste säga att dom var riktigt smaskiga - jag gjorde dom inte riktigt precis enligt recept men basen var densamma. Tack för ett lyckat recept! Jag länkar till dig när jag skriver ut mitt egna recept om det är ok?

    Mvh Karoleen

    SvaraRadera